27 октомври 2009 г.

Етрополски манастир "Варовитец"

Посетих отново Етрополския манастир в края на август 2009. Обичам да ходя на това място, нищо че всеки път в последните 3 години, като го посещавам има по някаква тъга в мен, но мястото все още е хубаво . :)
Винаги влизам от задния вход на манастира, тъй като първо посещавам водопада. Първа снимка съм сложила предния вход. Иначе разходката ни започва от зад напред.


Част от постройките на манстира, в които се отсяда за почивка и нощувка.

Каменен кръст, предполагам надгробен, подпрян на странична страна на църквата. Сгушен в ъгъла. Все пак някой го забеляза.

Двора на манастира



Поседнала на една пейка отправям поглед към църквата, в която не мога да вляза, а и не ме кара нищо да го направя. Поне на външен вид си е същата като от преди 12 години.
Църква Света Троица в Етрополски манастир

Има забавления за най-малките - пързалка и люлка. Поне има добро в това, че е като хотел. Идват деца на чист въздух и са в едно с природата...

Камбанария на манастриа, но смятам, че не действа, както и всяко друго нещо тук...


Прасета в двора на манастира. Май така е било в средновековието, така че защо пък да не погледна от към положителната страна на присъствието на тези животни тук. Идва зима, Коледа, свинско и вино. Хората не бива да са гладни.

Църквата Света Троица в манастира. Все още в реставрация. Не можахме за трета година да влезем и запалим по свещ. Макар, че трудно е да заплиш свещ на място, което вече не е манастир , а хотел...

Външен изглед на манастира от към предния вход

Входната врата на Етрополски манастир. Входна порта на Етрополски манастир
Двора с църквата Света Троица в Етрополски манастир края на август месец 2009 година.
Двора с църквата Света Троица в Етрополски манастир
Един последен поглед към двора на манастира в Етрополе. Последното, което се запечатва на моята лента. Коли на свещено място, вътре в двора. Няма как цивилизация...
Двора на манастира Варовитец
Аязмо на манастира "Варовитец" в Етрополе
Вода почти няма. Малко по-надолу към манастира е направен кран, който да взема водата и явно я отвежда за нуждите на манастира. Много ми е мъчно за това прекрасно място. Слагам снимки, за да се види разликата от предишните ми постове за това място.
Аязмо на манастир Варовитец в Етрополе
Аязмо на манастир Варовитец в Етрополе

Вижте още: Етрополски манастир , Защо се съсипва етрополския манастир.

2 коментара:

Анонимен каза...

neznam koi si i kak si se setil da napravi6 tova no e mnoooo qko :)

Lio Popov каза...

Благодаря за мненеието ти!
Аз съм един човек, който харесва много Етрополе, но не съм от този град.